vis

Debbie kunne vælge mellem job allerede mens hun skrev speciale som oplevelsesdesigner

Debbie kunne vælge mellem job allerede mens hun skrev speciale som oplevelsesdesigner

En kombination af at vide, hvad hun vil, en særlig tilgang til markedsføring og grundigt forarbejde har ført til, at Debbie Rechnagel Christensen kunne sætte sin underskrift på en jobkontrakt med snacks-virksomheden KiMs, allerede få dage efter hendes afsluttende eksamen på Aalborg Universitet. I sit nye job skal hun arbejde med markedsføring, kommunikation og oplevelsesdesign. Og det er ikke det eneste jobtilbud, som den 25-årige kandidat har fået.

Lagt online: 10.09.2014

Debbie er uddannet bachelor i erhvervsøkonomi og kandidat i oplevelsesdesign fra Aalborg Universitet. Jobbet hos KiMs fandt hun via jobdatabasen jobindex, hvor hun havde oprettet et online CV med nogle meget specifikke søgeord ud fra interesser og kvalifikationer. Hun sendte en ansøgning, blev kaldt til samtale sammen med 17 andre ud af 170 ansøgere og endte med som nyuddannet at snuppe jobbet for næsen af en række cand.merc.er.

Debbie er ikke i tvivl om, at det er den kreative vinkel, virksomheden har efterspurgt, og hendes måde at tænke på – en tankegang, der er kendetegnet ved fokus på brugerne og evnen til at analysere.

”Inden min jobsamtale havde jeg analyseret, hvordan brugerne ser på KiMs på de sociale medier. Ud fra det kom jeg frem til tre strategier, som jeg kunne se, at KiMs kunne udnytte for at optimere brugerinteraktionen på de sociale medier. ”

Debbie har hele vejen gennem uddannelsen haft i baghovedet, at hun gerne vil arbejde med markedsføring indenfor detailbranchen, og hun mener, at det er vigtigt at have fokus på, hvad man gerne vil senere og dermed skabe sin egen uddannelse. Dette har afspejlet sig i hendes valg af projekter gennem uddannelsesforløbet, hvor hun hele tiden har arbejdet sammen med detailkæder og set på deres markedsføring. Selv studiejobbet var i detailbranchen, nemlig hos H&M, hvilket førte til et samarbejde om Debbies 7. semesterprojekt.

Specialet skrev Debbie i samarbejde med en anden detailvirksomhed, Moshi Moshi Mind. I specialet beskæftigede hun sig med oplevelsesbaseret markedsføring på de sociale medier og konkret handlede det blandt andet om at hjælpe virksomheden med at vende deres kommunikation fra envejs- til tovejskommunikation. Virksomheden har vist interesse for at arbejde videre med Debbie efter endt speciale, og hun overvejer i øjeblikket, hvordan de kan fortsætte samarbejdet evt. på freelancebasis.

Yderligere information:
Debbie Rechnagel Christensen
E-mail: debbierechnagel@gmail.com
Tlf: 30247221

Download foto af Debbie Rechnagel Christensen